In onze reeks

Perfectionneer het wijnetiket:

Chateau Le Bourdillot 2005

Le Bourdillot

10 gedachten over “In onze reeks

  1. Grappig! En hoe was den Boer?

    Ik ga hier straks een Langhe Nebbiolo ’07 van Parusso proeven en een Santenay ’02 Clos les GenĂȘts van Françoise en Denis Clair. Euh, deze middag al eens voorgeproefd. De Parusso vind ik zeer lekker. Ook bij Licata in Brugge voorgeproefd en vond dat toen te toegankelijk, iets te zoet ook. Hier toch een ander beeld met een beetje nat bos in de neus en veel rijp fruit. Meer vulling dan de Langhe nebbiolo ’07 van Produttori del Barbaresco. Zeer lekker, zeer flatterend. De Santenay leek daar enigszins wat op, maar gerijpter natuurlijk, minder zoet, minder fruit. (iets te weinig?) Goeie Santenay, terroirwijn.

    Like

  2. Eerste dag enorm gesloten, een schim van de rijke en weelderige aromas van anderhalf jaar terug. Ook in de mond compact, lichte toast, nogal aanwezige tannines. Dagje rust gegeven. Derde dag veel beter, hoewel nog steeds niet zeer expressief. Wel mooi zwart fruit en grafiet. Tannines zijn afgeronder. Minstens twee jaar afblijven!

    @bert: neenee, ik kan ook peetjes tekenen 😉

    Like

  3. Onlangs dronk ik ook deze Bourdillot en noteerde ongeveer hetzelfde. Ik mis alleen het expressieve fruit wat ik wel jammer vind. Die paar jaren rust zullen hem goed doen, maar verwacht geen fruitig glas. Hij viel me licht tegen. De derde dag had ik al licht een neus van oxidatie onlangs de vacuvin stopjes en bewaring in de frigo.

    Like

Reacties zijn gesloten.