Dag van de Arneis

Wow.
Het boek van Kermit Lynch in de linkerhand (dat laatste stukje over Bourgogne had ik nog niet gelezen, lekker!), een glas Rouro Arneis in de rechterhand (even lekker!) en Prefab Sprout tussen de oren.
Eén mei heeft voor mij niks met arbeid te maken, alles met genieten.

roero arneis

 

De reden dat Prefab Sprout zo mooi klinkt is het feit dat mijn rechterluidspreker eindelijk is hersteld. De middenwoofer was om zeep (Jon Spencer to blame denk ik) en ik talmde al enkele maanden om ermee naar de winkel te gaan. Dat zou me toch al gauw 200 euro kosten vreesde ik, een bedrag dat ik al lang aan wijn had opgedaan.
Maar hoe aangenaam verrast was ik toen bleek dat de herstelling volledig gratis zou zijn. De garantieperiode van 5 jaar was al bijna een half jaar overschreden, maar toch kon Ronny ervoor zorgen dat het me niks, nada, niente zou kosten.
We hadden het op deze blog al herhaaldelijk over de aankoop van wijnen in de grote winkelketens. Ik blijf erbij dat dit voor je grote Bordeauxflessen een goede zaak is. En gekurkte wijn zal dan wel niet gratis hersteld worden maar je krijgt wel je geld terug .
Voor huishoudmateriaal, televisie en zéker audio zou ik dan weer het tegenovergestelde aanraden. Kan je je voorstellen dat je bij Makro, Carrefour of zelfs Vandenborre meer dan vijf jaar na datum nog een gratis herstelling kan laten uitvoeren?
Daarom, pleidooi voor de kleine zelfstandige, geef hen de kans om je een topservice te leveren.
Voor de eerste keer op deze blog adviseer ik u dan ook een bezoek aan een winkel waar je zelfs smekend op je blote knieën niet aan een fles wijn zal geraken.
Allen naar Ronny’s  HQ te Deinze!

3 gedachten over “Dag van de Arneis

  1. Bij mij is het 1 mei, op de bank met de madam, een paar dvd’s en een flesje Rambaud 2004: heerlijk !!!

    Nog eens bedankt voor de gouden tip Vinejo !!!

    Verder nog geproefd de laatste tijd:

    – Escurac 2000: uitstekend, maar volgens mij zelfs nog iets te jong.
    – Lalande-Borie 2001: schitterende St-Julien; perfect op dronk en zeer betaalbaar (rond de 14 euro)
    – Mas Gabinele (Faugeres) 2003: Fantastische wijn, maar nog veeeeel te jong. De eerste dag viel mij direct op hoeveel body deze wijn had, maar de tannines waren nog iets te prominent aanwezig. De 2e en 3e dag bleef hij verbeteren, maar de 4e dag was een echte openbaring: niet alleen waren die tannines nu mooi versmolten, maar er kwam ineens een karrevracht fruit tevoorschijn, met nog steeds die mooi, stevige structuur. AANRADER !!!!

    – Clos du Caillou, Bouquet des Garigues (Cote du Rhone) 2004: Ook uitstekend, maar op een andere manier: hier was het niet zozeer de body, maar de verfijnde structuur, de evolutie in de mond, en de mooie fruitige, sappige afdronk die het ‘m deden.

    Al deze wijnen heb ik trouwens ook gekocht in de kleinhandel (om toch een beetje “on topic” te blijven ;-))).

    Like

  2. Thx voor de enthousiaste TN’ s!
    @joris:
    van mij was t ook lang geleden, is op het randje van zeemzoeterig maar net niet erover (vind ik).

    Like

Reacties zijn gesloten.