La Demoiselle de Sociando Mallet, 1999

Oh, man*, ik doe net een fles open om morgenavond met Gerten te proeven, ik zeg nog niet dewelke ( wij proeven altijd blind en G. durft hier wel eens een kijkje nemen )), maar lekker jongen, lekker, niet te geloven, zo lekker !

Gelukkig moet ik straks naar de les, het zou anders verschrikkelijk moeilijk zijn om er deze avond van te blijven. 

 

 *( én vrouw, dat spreekt )

 

Dit weekend dronk ik  :

La Demoiselle de Sociando Mallet, 1999 : Tweede wijn van de cultcuvee, gekocht bij Delhaize, 15,99 euro maar 5 + 1 gratis dus ongeveer 13,3 euro.

Kleur robijnrood, redelijk donker, weinig evolutie.

In de neus rood fruit en kruidig, paprika.

Vlotte aanzet, heel soepel maar niet echt ‘dik’, te weinig body  en fruit, steeds paprika, mooi op dronk maar nog wat reserve.

Hoewel de wijn heel elegant en evenwichtig is, verwacht je van dit huis toch wat meer power. 84 ptn.

 

Tot slot nog deze nagekomen reactie van Marc i.v.m. Delhaizebottelingen :

 

In een ver verleden heb ik eens twee flesjes naast elkaar gezet: een Pécharmant meegebracht uit de Bergerac streek en dezelfde wijn (identiek jaar en domein) van bij Delhaize.

Samen met een paar mensen blind geproefd. Er was duidelijk verschil, en de Delhaize botteling werd unaniem als minder interessant beoordeeld.
Ik denk dat het geweten is dat Delhaize in zijn bottelarij (en misschien ook door onnodig vervoer in bulk, wie zal het zeggen) de wijnen geen eer aandoet (haha, let op de zinspeling op de DH slogan…).
Wat niet wil zeggen dat je bij DH geen goede wijn kan kopen.
Probeer maar eens de Sunrise Merlot 2004, als die bij gelegenheid zich nog eens aanbiedt in de vorm 4+2 gratis. 

Marc.