Raimat en Donjon

Lang geleden dat ik nog eens een cd van Pennywise en Bad Religion gekocht had.

Nu gedaan, in Bilbo, 8 euro, uit een soort van nostalgie én uit nieuwsgierigheid ( zouden ze nog hetzelfde klinken – ja dus )

Headbangend  genieten in de auto, in gedachten even terug naar begin jaren ’90.

Daarna dan toch overgeschakeld naar Spinvis.

Heerlijke Hollandse Huis-tuin-en keukenmuziekjes.

Beter voor mijn rijstijl.

 

En over rijstijl gesproken, ik heb me enorm geërgerd aan de lezersbrieven in Humo over ‘Les Flagadas’.

Bijna terug in mijn pen gekropen om zelf een lezersbrief te schrijven maar de tijd dat ik daarmee dacht de wereld te veranderen is ondertussen al behoorlijk lang achter de rug. Dan maar besloten om het gewoon eens op deze blog te zeggen.

De reacties van die jeepmuilen ( ja, ik ben van Gent ) op de acties van ‘Les Flagadas’ getuigen van een  graad van hufterschap die sedert Delcroix en de Happartbrothers in onze contreien niet meer werd opgemerkt.

De opgeblazen  ego’ s van die tankbestuurders hebben, gezien hun lezersbrieven in Humo van vorige week, minstens evenveel luchtaflaat nodig dan hun 4-wheelbanden. Ik ging hier een paar quotes noteren, maar bij nader inzien zijn ze het niet waard om hier nog meer plaats in te nemen.

SUVferds !

 

Snel naar de wijn. 

Momenteel drink ik een lekker yoghurtwijntje uit de Roussillon, Hospices de Canet Grande Réserve 2004. Alweer een geslaagd probeerseltje uit het wijnfestival, een ( rood) fruitbommetje met mokkapretenties, puur drinkplezier voor 4,49 euro. 82 ptn.

 

Net voor het weekend dronk ik een andere wijn uit Zuid Frankrijk, namelijk Chateau Donjon, cuvée prestige, Minervois 2002 ( Pappens, 9,40 euro ). Heel mooie, evenwichtige wijn met een frisse kruidigheid, ondersteund door rijp fruit en zachte tannines. Bravo. 85 ptn.

 

Ook vrijdagavond dronken we in het gezelschap van de Koningin van Onderland en  haar (miswijn)dienaar een prachtwijn uit Spanje, Raimat, Costers del Segre 2000 ( Delhaize, 8,99 euro ). Deze wijn op basis van Cabernet Sauvignon lijkt wel een uitmuntende Cru Bourgois uit de Médoc, met een surplus aan fruit en finesse. 86 ptn.

 

En zaterdagavond was er onze wijnclubbijeenkomst, volledig in het teken van Champagne. Het meest opvallende was de zwakke prestatie van de ‘bekende’ Champagnehuizen Taitinger, Vrancken en Palmer.

Een meer uitgebreid verslag had ik graag ‘ns overgelaten aan een ander wijnclublid, maar jammer genoeg zijn die daarvoor moeilijk te motiveren.

Er zijn er zelfs een paar bij die nog minder het worldwideweb bezoeken dan mijn eigen vader, een doodbrave mens die denkt dat een webcam een instrument is voor slordige spinnen en dat Microsoft bestuurd wordt door Bill Google.