Eindejaarswijntjes

Soms ben je heel tevreden over een berichtje.

Het wordt door enkele mensen gelezen, soms van commentaar voorzien.

Maar dan volgt er een nieuwe post.

En weer één.

En opnieuw.

En dan vind je het best wel jammer dat je vorige berichtjes niet meer gelezen worden.

Daarom deed de reactie van een zekere ‘ Wina ‘ mij zo’ n plezier.

Iemand die, bij het nuttigen van een lekker glaasje wijn, verder scrolt en voor ie het weet enkele uurtjes zoet heeft gemaakt met het lezen van de wijnberichten op deze blog.

Dit herken ik heel goed.

Lezen over wijn doet je zin krijgen in een glaasje.

Binnenkort zet ik hier trouwens een link naar een nieuwe blog, waar ik enkel de ‘droge’ proefnotities op zal plaatsen, voor mensen die graag iets lezen over een bepaalde wijn zonder al mijn verhaaltjes er rond. 

Ondertussen is het tijd voor de obligate… 

Eindejaarslijstjes :

 

*Beste cd :

 

Bright Eyes  (klik en geniet even, ondanks het feit dat de song begint met volgende zin : “ If you hate the taste of wine…“ )

I ‘m wide awake, it’ s morning 

Gravenhurst  Fires in distant buildings 

Antony and the Johnsons

I am a bird now

 

*Beste boek :

 

Het leven van Pi, Yann Martel 

Los, Tom Naegels 

Afscheid van Clouds Frome, Robert Goddard

 

*Meest gelachen met :

 

Ricky Gervais ( The Office )

 

*Meest genoten van

 

1. Chateau Rieussec 2001, Sauternes

2. Château Montrose 1999, St Estephe

3. Chateau Sociando Mallet 2001, Haut Médoc

4. Gaia Estate, Nemea 2000

5. Reignac 2001, Bordeaux Supérieur

6. Chateau Troplong Mondot 1998

7. Grand Puy Lacoste 1999, Pauillac

8.Gravettes de Certan 1999, Pomerol

9. Domaine Tempier 2001, Bandol

10. Château de Cazeneuve  Le Roc des Mates 2000, Pic St Loup



6 gedachten over “Eindejaarswijntjes

  1. Ik lees jouw blog net omdat er interessante dingen op staan ook voor complete leken in het wijngebeuren zoals ik, maar evenzeer voor de verhaaltjes daarrond.

    EN als er geblogt wordt over iets waar ik toevallig iets over weet (uit de praktijk en niet uit kranten of berichtgeving op tv of whatever), dan kan ik het niet nalaten daar op te reageren. Dat hoort dan misschien niet bij het opzet van jouw blog die inderdaad puur op wijn is gericht, maar bon..dat wil helemaal niet zeggen dat men daarbij de rest van je blog negeert, toch?
    Voor zover het iets waard is: mijn excuses. Voortaan zal ik het wat luchtiger houden. (spijtig genoeg niet to the point, want zoals je weet: drinken met veel plezier, maar voor de rest ik=groentje)

    Like

  2. Sedert wanneer heb ik recht op excuses ?
    Reacties op dingen die niets met wijn te maken hebben zijn hier namelijk even gewenst als zuivere wijncommentaren. Ik vond de discussie ( what’ s in a name, uiteindelijk ging het over een mooi genuanceerd gesprek tussen gelijkgezinden ) op het bericht van PvdW bijzonder interessant, ik wou er echter zelf niet aan deelnemen omdat mijn mening omtrent de materie mooi door de betrokkenen werd verwoord.
    Mijn link naar pure tasting notes ( die er morgen komt ) is er voor de bezoeker die ( zoals ik soms op sommige sites ) enkel op zoek is naar besprekingen van wijnen die hij dronk of die hij wil kopen.

    Op deze stek blijf ik wel degelijk op dezelfde wijze verder bloggen, met ( hopelijk )meer dan een one track mind.
    It happens namelijk dat ik zelf ook nogal graag discussieer.
    En dan is een gefundeerde mening van een toffe madam altijd meegenomen.

    Like

  3. maar dan lees ik zowel de “droge” proefnotities als jouw “sappige” verhaaltjes er rond.Altijd meegenomen als je een beetje weet wie de wijnen voorproeft toch?

    Like

  4. Mijn beste, ze komen te vroeg, de lijstjes.
    Dan denk ik altijd: tellen deze paar laatste dagen niet meer mee of zo?
    Misschien dronk ik vandaag nog wel de beste wijn van 2005? Of zal ik het morgen doen? Of overmorgen, maar dan is het al 2006, en moet ik dan een heel jaar wachten om die wijn in een lijstje te zien.
    Ach, een beetje flauwe zever natuurlijk. 🙂
    Mijn beste Vinejo, je hebt me heel wat aangename momenten geschonken met deze blog. Ik wens je heel veel wijn- en ander genot in 2006!
    Marc

    Like

  5. Noem het beroepsmisvorming, ik ben zo getraind in het zoeken van dubbele bodems, dat ik bijna vergeet dat ik soms ook wel eens een rozere bril mag opzetten.
    Dat is me wel al dikwijls opgevallen in blogland: dat mensen ‘vriendelijk’ zijn tegen elkaar en dat blijkabar ook menen. How refreshing.
    Daar klink ik op !

    Like

Reacties zijn gesloten.